O programie

  • „ORLEN. Bezpieczne drogi” to długofalowy program na rzecz poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach realizowany przez koncern PKN ORLEN. Głównym założeniem programu jest edukacja w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego, dostarczanie narzędzi pomocnych w zdobywaniu wiedzy oraz prezentowanie dobrych praktyk. 

    Głównym założeniem programu...

    jest edukacja w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego, dostarczanie narzędzi pomocnych w zdobywaniu wiedzy oraz prezentowanie dobrych praktyk.

  • Daj się zobaczyć „ (2017) Akcja edukacyjna, która odbyła się we wszystkich 24 szkołach podstawowych w Płocku, w ramach programu „ORLEN. Bezpieczne Drogi”. Swoim zasięgiem objęła ponad osiem tysięcy trzystu uczniów w 459 klasach w tym także w szkołach niepublicznych. Dzieci dowiedziały się, dlaczego warto być widocznym na drodze oraz otrzymały odblaskowy, podręczny szkolny worek.

    więcej o problematyce
  • "Wielki Test na Parwo Jazdy” (2016) - W roku 2016 Telewizja Polska zrealizowała dla PKN ORLEN widowisko telewizyjne „Wielki Test na Prawo Jazdy”, emitowane na żywo, którego celem było przybliżenie widzowi wiedzy z dziedziny bezpieczeństwa ruchu drogowego. W teście rywalizowali m.in. sportowcy; celebryci. Wielki Test poprzedzały emisje 6 mini audycji, w których poruszana była problematyka bezpieczeństwa ruchu drogowego.

  • Dobra Jazda, częste błędy kierowców” (2015/2016). to inicjatywa promująca właściwą postawę kierowcy podczas jazdy, . PKN ORLEN wspierał opracowanie cyklu filmów poradnikowych „Dobra Jazda”,we współpracy z Józefem Wieczorkowskim – doświadczonym instruktorem techniki jazdy.

    więcej o problematyce
  • "Niech żyją motocykliści! Niech żyje patrzenie w lusterka." (2013). Kontynuacja pierwszej kampanii edukacyjnej programu OBD traktującej o motocyklistach.  W 2013 roku ponownie przypominaliśmy o tych uczestnikach ruchu ulicznego, tym razem kładąc nacisk na konieczność częstego i uważnego patrzenia w lusterka.

    Więcej o problematyce
  • „Chroń życie, załóż odblask!” (2012) - Pod takim hasłem PKN ORLEN we współpracy z Komendą Główną Policji, Wojewódzką Komendą Policji oraz Parafiami Rzymskokatolickimi z terenu Mazowsza, rozdał 200 tysięcy odblaskowych naklejek i opasek, zwiększających bezpieczeństwo pieszych na drogach. Akcja objęła zasięgiem gminy wiejskie i wiejsko-miejskie województwa Mazowieckiego. Kampania szczególną uwagę poświęciła bezpieczeństwu pieszych poruszających się poboczem dróg, poza miastem.

    Więcej o problematyce
  •  „Niech żyją motocykliści” (2011) Kampania skupiona była na problemie bezpieczeństwa motocyklistów. Zorganizowana w 2011 roku akcja pod hasłem „Niech żyją motocykliści” promowała przestrzeganie przepisów przez kierowców jednośladów, a także zwracała uwagę na kulturę, wzajemny szacunek i partnerskie traktowanie wszystkich uczestników ruchu drogowego.

    Więcej o problematyce
  • „2 godziny jazdy, 20 minut przerwy” było hasłem przewodnim  kampanii zrealizowanej w 2010 roku. której celem  było edukowanie  jak ważne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego jest robienie krótkich przerw podczas jazdy. 

    Więcej o problematyce
  • „Rodzice wzorem dla dziecka” (2009). Celem prowadzonych działań było budowanie w rodzicach świadomości na temat ich ważnej roli jaką spełniają w codziennej edukacji dzieci, również w zakresie właściwego zachowania się w ruchu W kampanii „Rodzice wzorem dla dziecka”  zwrócono uwagę na fakt, że rodzice są pierwszymi i najważniejszymi nauczycielami dla swojego dziecka. Im wcześniej dorośli zaszczepią w umysłach dzieci dobre wzory zachowań w ruchu drogowym, tym większa szansa, że właściwe wzorce postępowań, pociechy będą powielać w przyszłości.

    Więcej o problematyce
  • Eksperyment życie”. W latach 2006 - 2007, na antenie TVP 2 wyemitowano cykl etiud filmowych „Eksperyment życie”. Filmy z udziałem Krzysztofa Hołowczyca w nowatorski sposób przedstawiały zagrożenia wynikające z niezachowania zasad 
    bezpiecznej jazdy.

    Zobacz film