O programie

  • „ORLEN. Bezpieczne drogi” to długofalowy program na rzecz poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach realizowany przez koncern PKN ORLEN. Głównym założeniem programu jest edukacja w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego, dostarczanie narzędzi pomocnych w zdobywaniu wiedzy oraz prezentowanie dobrych praktyk. 

    Głównym założeniem programu...

    jest edukacja w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego, dostarczanie narzędzi pomocnych w zdobywaniu wiedzy oraz prezentowanie dobrych praktyk.

  • W latach 2006 - 2007, na antenie TVP 2 wyemitowano cykl etiud filmowych „Eksperyment życie”. Filmy z udziałem Krzysztofa Hołowczyca w nowatorski sposób przedstawiały zagrożenia wynikające z niezachowania zasad
    bezpiecznej jazdy.

    Zobacz film
  • Następnie, w latach 2008 – 2009 skupiono się na roli rodziców w edukowaniu dzieci zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Głównym celem kampanii „Rodzice wzorem dla dziecka” było zwrócenie uwagi na fakt, że rodzice są pierwszymi i najważniejszymi nauczycielami dla swojego dziecka. Im wcześniej dorośli zaszczepią w umysłach dzieci dobre wzory zachowań w ruchu drogowym, tym większa szansa, że właściwe wzorce postępowań, pociechy będą powielać w przyszłości.

    Więcej o problematyce
  • W 2010 roku, program miał na celu poinformowanie jak ważne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego jest robienie krótkich przerw podczas jazdy.
    „2 godziny jazdy, 20 minut przerwy” było hasłem przewodnim 4. edycji kampanii.

    Więcej o problematyce
  • Kolejna, 5. edycja kampanii skupiona była na problemie bezpieczeństwa motocyklistów. Zorganizowana w 2011 roku akcja pod hasłem „Niech żyją motocykliści” promowała przestrzeganie przepisów przez kierowców jednośladów, a także zwracała uwagę na kulturę, wzajemny szacunek i partnerskie traktowanie wszystkich uczestników ruchu drogowego.

    Więcej o problematyce
  • Pod koniec października 2012 ruszyła 6. edycja kampanii pod hasłem
    „Chroń życie, załóż odblask!”. To wspólna inicjatywa PKN ORLEN, Policji oraz Parafii Rzymskokatolickich z terenu Mazowsza zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego pieszych, mająca na celu propagowanie noszenia odblasków przez dorosłych. Akcja połączoną jest z dystrybucją 200 000 szt. elementów odblaskowych wśród mieszkańców Mazowsza z gmin wiejskich i wiejsko-miejskich.

    Więcej o problematyce
  • 7. edycja kampanii jest kontynuacją działań z 2011 roku. Akcja "Niech żyją motocykliści. Niech żyje patrzenie w lusterka" wystartowała w czerwcu 2013 i ma na celu pokazanie jak ważne dla bezpieczeństwa motocyklistów jest częste patrzenie w lusterka przez kierowców pojazdów.

    Więcej o problematyce
  • „Dobra Jazda, częste błędy kierowców” to inicjatywa, która ma na celu przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach. PKN ORLEN opracował drugi cykl filmów poradnikowych „Dobra Jazda”, tym razem we współpracy z Józefem Wieczorkowskim – doświadczonym instruktorem techniki jazdy i właścicielem Ośrodka Szkoleniowego Kierowców w Białej Podlaskiej.

    więcej o problematyce
  • Akcja edukacyjna, która odbyła się w okresie 18.10-07.11. 2017 r., we wszystkich 24 szkołach podstawowych w Płocku, w ramach programu „ORLEN Bezpieczne Drogi”. Swoim zasięgiem objęła ponad osiem tysięcy trzystu uczniów w 459 klasach w tym także szkołach niepublicznych. Dzieci dowiedziały się, dlaczego warto być widocznym na drodze oraz otrzymały odblaskowy, podręczny szkolny worek.

    więcej o problematyce