1. Przejdź do treści głównejORLEN - oferuje internetowy poradnik bezpiecznej jazdy dla kierowców. Bezpieczna podróż z dzieckiem z Orlenem. Gry dla dzieci w samochodzie. Bezpieczna podróż samochodem oraz bezpieczna jazda na rowerze. Internetowe materiały dla nauczycieli do wychowania edukacyjnego.

Głównym założeniem programu…

jest edukacja w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego, dostarczanie narzędzi pomocnych w zdobywaniu wiedzy oraz prezentowanie dobrych praktyk.

Kampania edukacyjna

W latach 2006 - 2007, na antenie TVP 2 wyemitowano cykl etiud filmowych „Eksperyment życie”. Filmy z udziałem Krzysztofa Hołowczyca w nowatorski sposób przedstawiały zagrożenia wynikające z niezachowania zasad bezpiecznej jazdy.

zobacz film »

Następnie, w latach 2008 – 2009 skupiono się na roli rodziców w edukowaniu dzieci zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Głównym celem kampanii „Rodzice wzorem dla dziecka” było zwrócenie uwagi na fakt, że rodzice są pierwszymi i najważniejszymi nauczycielami dla swojego dziecka. Im wcześniej dorośli zaszczepią w umysłach dzieci dobre wzory zachowań w ruchu drogowym, tym większa szansa, że właściwe wzorce postępowań, pociechy będą powielać w przyszłości.

więcej o problematyce »

W 2010 roku, program miał na celu poinformowanie jak ważne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego jest robienie krótkich przerw podczas jazdy. „2 godziny jazdy, 20 minut przerwy” było hasłem przewodnim 4. edycji kampanii.

więcej o problematyce »

Kolejna, 5. edycja kampanii skupiona była na problemie bezpieczeństwa motocyklistów. Zorganizowana w 2011 roku akcja pod hasłem „Niech żyją motocykliści” promowała przestrzeganie przepisów przez kierowców jednośladów, a także zwracała uwagę na kulturę, wzajemny szacunek i partnerskie traktowanie wszystkich uczestników ruchu drogowego.

więcej o problematyce »

Pod koniec października 2012 ruszyła 6. edycja kampanii pod hasłem „Chroń życie, załóż odblask!”. To wspólna inicjatywa PKN ORLEN, Policji oraz Parafii Rzymskokatolickich z terenu Mazowsza zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego pieszych, mająca na celu propagowanie noszenia odblasków przez dorosłych. Akcja połączoną jest z dystrybucją 200 000 szt. elementów odblaskowych wśród mieszkańców Mazowsza z gmin wiejskich i wiejsko-miejskich.

więcej o problematyce »

7. edycja kampanii jest kontynuacją działań z 2011 roku. Akcja "Niech żyją motocykliści. Niech żyje patrzenie w lusterka" wystartowała w czerwcu 2013 i ma na celu pokazanie jak ważne dla bezpieczeństwa motocyklistów jest częste patrzenie w lusterka przez kierowców pojazdów.

więcej o problematyce »

W październiku 2014 roku wystartowała 8. edycja programu ORLEN. Bezpieczne Drogi pod hasłem „KAŻDY GDZIEŚ SIĘ SPIESZY-TAKŻE PIESZY. NOGA Z GAZU!” Akcja prowadzona jest wspólnie przez PKN ORLEN oraz Komendę Wojewódzką Policji w Radomiu. Jej celem jest ograniczenie wypadków drogowych spowodowanych przekraczaniem dopuszczalnej prędkości jazdy oraz sprawienie, by na drogach pojawiło się więcej świadomych niebezpieczeństw kierowców, którzy szanują i respektują prawa innych uczestników ruchu drogowego. Grafika i hasła spójne z ideą kampanii umieszczone zostały m.in. na wybranych autobusach MPK linii lokalnych w woj. Mazowieckim.

więcej o problematyce »

„Dobra Jazda” to inicjatywa, która ma na celu dbanie o profilaktykę prawidłowej pozycji podczas jazdy samochodem. PKN ORLEN opracował cykl filmów poradnikowych we współpracy z Tomaszem Chomiukiem - uznanym specjalistą z zakresu rehabilitacji i fitness.

więcej o problematyce »

„Dobra Jazda, częste błędy kierowców” to inicjatywa, która ma na celu przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach. PKN ORLEN opracował drugi cykl filmów poradnikowych „Dobra Jazda”, tym razem we współpracy z Józefem Wieczorkowskim – doświadczonym instruktorem techniki jazdy i właścicielem Ośrodka Szkoleniowego Kierowców w Białej Podlaskiej.

więcej o problematyce »

Konkurs Inicjatyw

Integralnym elementem Programu był ogólnopolski konkurs na najciekawszą i najskuteczniejszą lokalną inicjatywę na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach.

Konkurs Inicjatyw ORLEN.BEZPIECZNE DROGI był adresowany zarówno do organizacji pozarządowych (stowarzyszeń, fundacji, automobilklubów), jak i do szkół, uczelni, firm, jednostek samorządowych i osób fizycznych, a więc potencjalnie do wszystkich, którzy mogą społecznie działać na rzecz bezpieczeństwa drogowego.

Ideą organizatorów było inspirowanie, pomoc w realizacji i nagradzanie najciekawszych inicjatyw służących realnej poprawie bezpieczeństwa na polskich drogach.
Zwycięzcy byli wyłaniani przez Kapitułę Konkursu, w skład której wchodzili przedstawiciele organizatorów, reprezentacji Komisji Europejskiej w Polsce oraz wybitni eksperci w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego (przedstawiciele Instytutu Transportu Samochodowego, Polskiego Związku Motorowego, Komendy Głównej Policji, MIVA Polska oraz Fundacji Kierowca Bezpieczny).

W latach 2006 – 2009 zorganizowano łącznie 3. edycje Konkursu Inicjatyw.

  • nadesłano prawie 750 inicjatyw z całego kraju
  • nagrodzono 47 inicjatyw
  • łączna pula nagród wszystkich edycji wyniosła 1 525 000 złotych
    (1. edycja – 500 000 zł, 2. edycja – 525 000 zł, 3. edycja – 500 000 zł)

Wyszukiwarka dobrych praktyk

Zobacz, co inni robią dla bezpieczeństwa i bierz z nich przykład!  Zapoznaj się z dobrymi praktykami zgłoszonymi do
Konkursu Inicjatyw ORLEN. Bezpieczne drogi.

Szukanie zaawansowane »

Strony dla Twojego dziecka ORLEN - Bezpieczna podróż z dzieckiem. Przedstawiamy internetowy poradnik bezpiecznej jazdy dla kierowców. Gry dla dzieci w samochodzie. Bezpieczna podróż samochodem.  Internetowe materiały dla nauczycieli do wychowania edukacyjnego. Bezpieczna jazda na rowerze.
Gry i filmy edukacyjne